Het gaat er niet meer om dat je de laatste wetenschappelijke kennis hebt. Kennis is overal voorhanden en alleen kennis bij de coach leidt niet direct tot verandering bij een klant met autisme. Daarvoor zijn andere dingen nodig.

We leven in een maatschappij waarin een overload aan informatie is.

We worden overspoeld met kennis, input, gedachten en ideeën. Maar worden we daar gelukkig van? Burnout is een van de volksziektes van deze tijd. Een veeg teken? Kom jij je bed uit voor een shotje Facebook, die ene grappige foto of dat bericht over een vriend die weer een lekker hapje eet in een vaag restaurant?

Dat is niet waar het in het leven om draait, toch?

Liefde en echte verbinding wordt meer gewaardeerd iets anders. We willen graag echt contact voelen. Andere mensen willen jou voelen, echte connectie met je kunnen maken. Dat resoneert op een diepere laag. Dan willen ze meer, ontstaat er ruimte om vooruit te kijken en te helpen ontwikkelen. Dat geldt ook voor je klanten met autisme.

Kom me niet aan met dat mensen met autisme dat niet kunnen, die connectie niet voelen of merken. Dat is de grootste kolder.

Mensen met autisme hebben behoefte aan krachtige coaches.

Een nieuw soort coach. Een door passie gedreven coach die het beste uit zijn klanten wil halen. Waar die klanten zelf ook echt iets mee kunnen in hun werk en leven.

Wil je echt van toegevoegde waarde zijn in jouw vak als autismecoach dat zal je meer moeten doen dan pappen en nathouden. Wat bereikt jouw klant ermee als hij aan het handje wordt meegenomen en hij jou steeds weer nodig heeft? Mensen met autisme hebben enorm veel potentieel, soms ondergesneeuwd en niet direct zichtbaar, maar het is er wel. Aan jou de kunst om het te ontdekken en hem te leren hoe hij het in kan zetten.

Stop met brandjes blussen!

Als je echt van toegevoegde waarde wilt zijn als coach van mensen met autisme dan is brandjes blussen NIET wat je moet doen. Het probleem ligt er juist vaak in dat coaches te veel meegaan in de brandjes en er niet toe komen om het daadwerkelijke, onderliggende probleem aan te pakken. Jammer van al die energie die je erin stopt. Jammer van alle tijd en geld die je klant besteed aan ingaan op dingen die wellicht voorkomen hadden kunnen worden.

Het zorgstelsel is veranderd. Zorg is niet gratis. We moeten allemaal gewoon betalen voor zorg. En wat gebeurt er als je ergens voor moet betalen? Dan word je kritisch en overweeg je hoeveel je te besteden hebt en wat je daarvan aan wat kunt uitgeven. Mensen met autisme zijn net zo goed consumenten die het beste willen voor hun geld. Juist als het gaat om zorg. Ze gaan vergelijken, kijken kritisch of de aangeboden hulp wel passend is. Dan zal je als coach met iets goeds moeten komen. Iets waarvan het duidelijk is dat het waardevol en helpend is.

Welke waarde heb jij te bieden voor mensen met autisme?

Raak jij keer op keer de harten van de mensen waarmee je werkt?
Maak jij die echte connectie?
Weet jij hoe je op de beste manier kunt helpen zodat de ander met autisme zelf verder kan?
Geef jij hoop omdat je gelooft in de mogelijkheden van je klant en het potentieel benut?

Misschien denk je: Ach, dat weet ik al, doe ik al, kan ik al. Maar kom op. Wees eerlijk. Kijk in de spiegel. Doe je het ook al?

Als je doet wat je altijd deed…

I’ve been there. Zelf heb ik ook meer dan 12 jaar mensen met autisme gecoacht. De ene keer ging het super goed, andere keren faalde ik faliekant. In het begin wist ik niet wat nou maakte dat het wel of niet werkte. Totdat ik de sleutel had gevonden.

Als je doet
wat je altijd deed
krijg je
wat je altijd kreeg.

Als je niet weet wat je doet, hoe je het moet doen en welke tools het makkelijker en resultaatgerichter maken dan blijf je hangen op hetzelfde niveau. Terwijl er veel meer mogelijk is dan je denkt. Mensen met autisme zijn heel goed in staat om zich te ontwikkelen.

Ik geloof dat mensen met autisme krachtige coaches nodig hebben.

Ik geloof dat krachtige autismecoaches enorme impact hebben.

De impact reikt veel breder

Die impact gaat veel verder dan je denkt. Niet alleen op de mensen met autisme zelf maar ook op hun gezinnen, de bedrijven waar ze werken en de hele maatschappij.

Hoe zou het voor jou zijn als jij die krachtige autismecoach bent die je wilt zijn?
Welke impact zou jij dan maken?
Wat heb je er nog voor nodig om het leven van jezelf en je klanten met autisme beter, leuker, makkelijker, waardevoller, liefdevoller, invloedrijker, rijker te maken?

Ik ben benieuwd naar je antwoord!